$left
$middle
Tre glada elever, två tjejer och en kille, står i rasthallen på Heleneholms gymnasium i Malmö stad.

Heleneholms gymnasium

På Heleneholms gymnasium arbetar vi med introduktionsprogram. Vi erbjuder två varianter av individuellt alternativ, yrkesintroduktion - allmän yrkesorientering och programmet språkintroduktion.

Våra elevers vilja och driv är det som inspirerar oss. Det är era drömmar, ambitioner och energi som gör att framtiden känns så närvarande på Heleneholms gymnasium.

Fyra elever på skolgården

För dig som vill söka

Heleneholms gymnasium är en gymnasieskola för dig som väljer att gå det Språkintroduktion och individuellt alternativ. På skolan har vi ett positivt arbetsklimat och ett lösningsfokuserat arbetssätt.

Fem glada elever samlade kring en mobiltelefon, skrattande och engagerade i något gemensamt. Positiv stämning och samarbete syns tydligt.

Du som elev är viktigast

På Heleneholms gymnasium är du som elev viktigast, och därför arbetar vi tillsammans för att varje elev ska trivas, utvecklas och känna gemenskap i skolan.

Fyra elever står i en korridor och diskuterar en lärobok

För elever och vårdnadshavare

Information och länkar som är användbara för dig som elev och vårdnadshavare.

Lär känna oss

Våra program

Språkintroduktion

För dig som behöver lära mer svenska har vi språkintroduktion. Språket är nyckeln till framtiden och vi ger dig nyckeln!

Individuellt alternativ

Vi erbjuder två olika varianter av individuellt alternativ. En med behörighetsfokus och en med fokus på svenska språket.

Yrkesintroduktion – allmän yrkesorientering

På yrkesintroduktion utan profil får du lära dig om och testa olika yrken innan du bestämmer dig. Du läser även ämnen från grundskolan och på gymnasienivå.

Kontaktinformation och länkar

sv